Informatie voor Klanten

Openingstijden

Alle klanten van de Voedselbank Houten kunnen elke week op vrijdagmiddag tussen 12.30 en 15.00 uur langskomen om boodschappen te doen in onze ‘winkel’  aan de Poort 81 in Houten, even voorbij de Texaco, naast de Grund.  

Het is de bedoeling dat u dit zelf doet, en u uw voedselbankpasje meebrengt. Onderaan deze pagina ziet u wat u moet doen als u niet kunt komen.

Na sluitingstijd kunt u niet meer bij ons terecht. Het is dus belangrijk dat u binnen de openingstijden komt. Het is niet nodig zo vroeg mogelijk te komen, er is genoeg voor iedereen al zal de keus mogelijk wel iets kleiner worden naarmate het bijna sluitingstijd is.

 

Op uw beurt wachten

Bij binnenkomst trekt u een nummertje en wacht in de ontvangstruimte op uw beurt. Onze gastvrouwen voorzien u van iets te drinken en leggen u eventueel nog dingen uit.

Wanneer u niet goed de Nederlandse taal spreekt en verstaat, kunt u het beste iemand meenemen die de taal wel spreekt, dan kunnen we elkaar op het uitgiftepunt goed begrijpen. Met uw hulpverlener kunt u dit overleggen.

We verwachten dat u rekening houdt met de privacy van andere klanten en van de medewerkers. 

 

Het ‘boodschappen’ doen bij de voedselbank

De Voedselbank Houten is geen gewone supermarkt, we hebben dus niet een ‘volledig’ assortiment. We zijn immers afhankelijk van wat we gedoneerd krijgen. De (vers)producten die we in een week binnenkrijgen, vullen we aan uit eigen voorraad met langer houdbare producten.

In principe kunt u meenemen wat u nodig heeft, passend bij de grootte van uw huishouden. Uit ervaring weten we dat u voldoende producten kunt meenemen om c.a. 3 dagen maaltijden te bereiden. Dit komt neer op zo’n 25 gezonde producten. 

Basisproducten als pasta, rijst, pastasaus, houdbaar broodbeleg en ontbijtproducten zijn er altijd wel, maar zuivel en vleeswaar hebben we lang niet altijd. Er is eigenlijk altijd ruim voldoende brood, een aantal soorten vlees, een keus uit 2 soorten groenten en iets van fruit. 

Als u diepvriesproducten wilt meenemen (ook het vlees is meestal ingevroren), moet u een koeltas hebben. U kunt er eentje van ons in bruikleen krijgen, deze moet u dan wel elke week weer meebrengen.

 

Kunt u niet komen?

Het boodschappen doen in onze ‘winkel’ is minder vrijblijvend dan in een supermarkt. We gaan er n.l. van uit dat u komt en houden daar rekening mee met de hoeveelheid voedsel die we klaarzetten. Als u om wat voor reden echt niet kunt komen, geef dit dan zo gauw mogelijk door. Het beste is dan al vóór vrijdag te bellen naar 06-10 44 12 05Alleen op vrijdagmorgen tussen 10 uur en 12.30 uur kunt u bellen met het kantoor van de uitgifte: 030-737 06 26. U kunt ook mailen naar logistiek@voedselbankhouten.nl

U kunt ook iemand machtigen om in uw plaats te komen. Dit kan door van tevoren telefonisch door te geven wie er komt of door een speciaal hiervoor bedoeld machtigingsformulier in te vullen. Bij de intake of de uitgifte zijn deze formulieren ook verkrijgbaar. Let op, wie namens u komt moet zich wel legitimeren en het door u ondertekend machtigingsformulier meebrengen.  

De Voedselbank Houten bezorgt geen voedselpakketten bij u thuis. Kunt u echt geen oplossing vinden om het voedsel op te halen,  neem dan contact met ons op. Dan kijken we gezamenlijk hoe we dat kunnen oplossen. Maar het ophalen blijft uw eigen verantwoordelijkheid.